Ahol a szépség a természetessel találkozik

Costa Cosmetics-Szappanok és kozmetikumok

Costa Cosmetics-Szappanok és kozmetikumok

Matyó szappan

2015. június 15. - Costa Cosmetics

Beneveztem egy szappanversenyre.

Már egy ideje kacérkodom a gondolattal, hogy csináljak egy szép szappant egy ilyen megmérettetésre. Most tetszett is a téma és arra is jó ez a lépésem, hogy kicsit kirángasson alkotói válságomból.

A felhívást itt olvashatjátok (angolul), a cikk eleje az előző verseny eredményeiről szól, a végén ott a felhívás: a török ebru festészet ihlette szappant kell készíteni.

http://www.greatcakessoapworks.com/handmade-soap-blog/index.php/category/making-soap/soap-challenge/

Nem ismeritek az ebru festészetet? Már egy ideje felfedeztem a Youtoube-on ezeket a videókat és erős késztetést éreztem, hogy ki is próbáljam. Itt egy kedvencem:

https://www.youtube.com/watch?v=Z5a6Sdt-0RY

Aztán csak törtem a fejem, hogy az én szappanom milyen legyen, nézegettem török népművészeti mintákat, majd hírtelen megszületett az elhatározás: ezt a török festési módszert egy NAGYON magyar szappan készítésére fogom használni. Így a magyar népi motívumok végigböngészése következett. Amit kiválasztottam, egy matyó hímzés:

matyo.jpg

A szappan 100% olíva olajbóll készül, mivel egyrészt nagyon szeretem ezeket a szappanokat, másrészt jó sokáig híg marad a szappanmassza, van időm elbíbelődni vele. Hogy még izgalmasabb legyen, a szappanmasszába került egy kevés saját készítésű Magyar királyné vize (Queen of Hungary Water) ami az első európai alkohol alapú parfüm volt (állítólag). Arról viták folynak, hogy ki is volt ez a magyar királyné, akinek a nevéhez fűződik, minden esetre a sok gyógynövény kivonata egy szappanba csakis jó lehet. A tinktúrát nem alkohollal, hanem almaecettel készítettem:

queen_of_hungary_water.jpg

Lássuk csak, mi került az ecetbe: kamilla, körömvirág, rozmaring, zsálya, menta, kakukkfű, citromfű, fekete nadálytő gyökér, citromhéj, rózsa, levendula, diólevél (vajon nem hagytam ki semmit?)

A lúgot fagyasztott kecsketejben és körömvirág teában oldottam:lugoldas.jpg

Mivel egy teljesen természetes összetevőkből készült szappant szeretnék, ezért összeszedtem az itthon található összes természetes színezéket: alkanna, anattó, festőbuzér, rózsaszín-, vörös-, zöld-, sárga-, fehér-agyag, spirulina alga, klorofil, pirospaprika, kurkuma, karotin, szénpor. Kevés olajban oldottam őket:

szinek_1.jpg

A szappan a sütőben gélesedik, holnap megmutatom milyen lett!

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://costacosmetics.blog.hu/api/trackback/id/tr717547266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása